専門分野
サービス・マーケティング、消費者行動
略歴
一橋大学商学部卒業、一橋大学大学院経営管理研究科博士後期課程修了(博士、商学)。
主な研究業績・著書
<論文>
- グェンフォンバオチャウ (2023). フロントラインサービスエンカウンターの自動化について―認知的スクリプト理論に基づいた研究―. 一橋大学博士論文.
- 宇野舞・グェンフォンバオチャウ・趙雅欣・六嶋俊太・福川恭子 (2022). マーケティング研究領域におけるパラダイムの現状と課題―より活発な理論発展へ向けて―. 一橋商学論叢, Vol. 17(2), 14-30.
- グェンフォンバオチャウ (2020). 老舗温泉旅館における外国人旅行者への取り組み―兵庫県城崎温泉西村屋―. マーケティングジャーナル, Vol. 39(4), 77-85. https://doi.org/10.7222/marketing.2020.023
<近年の学会発表>
- Chau, N. P. B. & Uno, M. (2025). Storytelling in salesperson-customer interactions: How salespeople leverage. The 54th Annual Conference of the European Marketing Academy (EMAC).
- Uno, M. & Chau, N. P. B. (2024). The role of storytelling in the modern sales process: A research agenda, The 53rd Annual Conference of the European Marketing Academy (EMAC).
- Chau, N. P. B. (2023). The effect of script change on consumers’ acceptance of automated frontline service encounters. 2023 Global Marketing Conference.
- Chau, N. P. B. (2022). Automation of frontline service encounters: A script theory perspective. 2022 Portland International Conference on Management of Engineering and Technology (PICMET).
- Chau, N. P. B. (2022). The effects of customers’ cultural values on their perceptions of lodging service quality: A comparative analysis of customers at traditional Japanese inns. The Sixth International Conference on Design Creativity.
- Chau, N. P. B. (2019). Country of origin effect in the context of hotel services. 41st Annual Informs Society for Marketing Science Conference.
<その他> - 鷲田祐一・古江奈々美・北浦さおり・グェンフォンバオチャウ (2019). フリーイノベーション[翻訳]. 白桃書房.
講義科目
サービス・マーケティング
企業データ分析