対象 | 修士課程1年生全員 For first-year Master’s students |
---|---|
書式 | こちらからダウンロードしてください。 Please download here.
※A4×1枚 の提出です。 |
内容 | 詳細はこちら。 Click here for details. |
対象 | 修士課程修了予定者全員 For second-year Master’s students |
---|---|
書式 | こちらからダウンロードしてください。 Please download here.
※A4×1枚 の提出です(2枚にわたる場合は両面印刷して1枚にしてください)。 |
内容 | 詳細はこちら。 Click here for details. |
2014年度以前の修士論文題目は、「早稲田大学大学院理工学研究彙報」に掲載されています。
Master’s Thesis Titles before AY 2014 is included in “Synopses of science and engineering papers, Graduate School of Science and Engineering, Waseda University“.
博士学位の申請にあたっては、博士学位申請マニュアル必ずご確認下さい。課程内用、課程外用のマニュアルをそれぞれご参照下さい(教学支援課への提出が必要な書式もダウンロードできます)。また、マニュアルや書類は、以下で公開している最新版をご利用ください。
When you prepare for application of doctorate, please make sure to refer to the Guide & Entry Manual for application procedures. If you are applying in Kateinai or Kateigai category, please refer link herein below where you can download the Guide & Manual as well as other formats you need to submit to Academic & Student Affairs Section. Use latest forms and Guide & Manual which we released below.
主任会及び研究科運営委員会のスケジュールにつきましては、博士学位申請 課程内・課程外申請に必要な書類欄をご確認ください。
As regards the schedules of Graduate School Associate Deans Meeting (Shuninkai) and Steering Committee (Kenkyuka Unei Iinkai), please click the Schedule & Procedures link herein below where you can download the table.
2020.03.03 upload |
博士学位申請マニュアル(課程内)Guide & Entry Manual(Kateinai) |
2019.04.01 upload |
フローチャート For a brief FLOW CHART of the whole procedures |
*マニュアルや書類は、本ページで公開している最新版をご利用ください。 |
必要書類は、以下からダウンロードしてください。
書類の提出締切を過ぎた場合は申請を受け付けることはできません。
遅滞のないよう注意してください。
*マニュアルや書類は、本ページで公開している最新版をご利用ください。
Electronic formats of documents needed to be submitted are downloadable from the far right column of the list herein below. You are requested to submit relevant documents to Kyogaku shienka by the deadline specified here below. Delay in submission cannot be accepted by the University under any circumstance.
開催の2週間前までに主査が開催通知申請書を教学支援課へ提出してください。
The principal referee needs to submit a specific form to Academic & Student Affairs Section no later than two weeks before the preliminary screening is held.
予備審査開催通知申請書 Application Form for Preliminary Screening
<論文に秘密情報を含む場合> 論文の内容に未発表・未公表の発明、考案その他秘密事項である旨が特定された情報や、その発表が含まれる場合は、予備審査や今後行われる公聴会の参加者に対し、論文が公知となるまでその秘密情報を第三者へ開示、提供、漏えいをしないことを誓約書にて取り交わしてください。
When unpublished or unannounced invention or device or other information specified as secret matters or its publications are included in the contents of your Dr thesis, you need to exchange a written oath with the participants of preliminary screening and the public hearing to be held in future that they shall not disclose, offer or leak the secret information to a third party until your Dr thesis becomes publicly known .
学位申請者は、専攻の予備審査終了後、学位申請の受理を行う研究科運営委員会の2 週間前までに、下記の書類、データフォームを教学支援課へ提出してください。
After the preliminary screening, you will have to submit to Academic & Student Affairs Section the following documents and dataform no later than two weeks before a Graduate School Steering Committee.
課程内として博士学位論文受理申請をする場合/ For those who apply for doctorate as “Kateinai”
申請時情報フォーム、およびチェックリストは2020年11月1日版をご使用ください。また、「学位申請書・誓約書」「博士論文概要(表紙、研究業績書、履歴書)」は、改訂版の申請時情報フォームを通じて作成し、出力したものを提出してください。なお、改訂版・申請時情報フォームをご使用頂く場合にも、従来通り概要書に本文を盛り込んでいただく必要があります。/ Please use the “Data Entry Form” and the “Checklist” as of November 1, 2020. Besides, please prepare your application documents (“Application for Doctoral Degree with Written Oath”, “Synopsis (Cover page, List of research achievements, CV)”) with the new Data Entry Sheet. Please note that main body must be included in the synopsis as ever before, even if you use the new Data Entry Sheet.
課程外として博士学位論文受理申請をする場合/ For those who plan to apply for doctorate as “Kateigai”
以下の書式を使用の上、申請書類をご準備ください。/ Please prepare your application documents with following formats.
主査は、学位申請の受理を行う研究科運営委員会の2週間前までに、下記の書類を教学支援課へ提出してください。
The principal referee will have to submit to Academic & Student Affairs Section by the same deadline.
主査は、公聴会開催日の2週間前までに、公聴会開催通知申請書を教学支援課に書面にて提出してください。
The principal referee needs to submit an Application form for public hearing to Academic & Student Affairs Section no later than two weeks before the public hearing is held.
学位申請受理後に論文題目を変更した場合は、「博士論文題目変更届」に専攻主任、主査、学位申請者の捺印のうえ、合否判定の研究科運営委員会開催の2週間前までに、主査が教学支援課へ提出してください。同時に、「博士論文題目変更届」の電子媒体(word file)を、[email protected] 宛に送付してください。
When you have to change the title of your doctoral thesis according to instruction of your thesis supervisors after your doctoral application was accepted, the following form needs to be submitted to Academic & Student Affairs Section by the principal referee no later than two weeks before the Graduate School Steering Committee to make the final pass-fail judgment on your Dr thesis. Please also send the word file version by email to [email protected]
博士論文題目変更届 Change of Thesis Theme
主査は、専攻の審査分科会終了後、最終合否判定を行う研究科運営委員会の2 週間前までに、下記の書類を教学支援課へ提出してください。
The principal referee needs to submit the following documents and CD-ROM to Academic & Student Affairs Section no later than two weeks before a Graduate School Steering Committee where your Dr thesis is examined for the final pass / fail judgment.
学位申請者(課程内のみ)は、最終合否判定を行う研究科運営委員会の2週間前までに、下記の書類を教学支援課へ提出してください。
You(applicant)needs to submit the following document to Academic & Student Affairs Section no later than two weeks before a Graduate School Steering Committee where your Dr thesis is examined for the final pass-fail judgment.