2022年1月18日以降の本学におけるイベントの制限について
教職員 各位
*English version follows Japanese
2021年9月30日発出文書「2021年10月1日以降の本学におけるイベントの制限について」にてイベントに関する制限を緩和しましたが、新型コロナウイルス感染症まん延防止等重点措置の国内各地域への適用に伴い、2022年1月18日以降の本学または本学教職員が主催するイベントの制限を強化いたします。
本制限は新型コロナウイルス感染症まん延防止等重点措置の適用地域に限らず、全てのキャンパスに適用されることとなります。
つきましては、以下の「イベント開催にあたっての条件・留意点」を遵守いただき、十分な感染予防対策を講じていただくようお願いいたします。
イベント開催にあたっての条件・留意点
- オンライン形式に切り替えが可能なイベントは、引き続き極力オンライン形式で実施する。
- オンライン形式での開催が適当でない場合には、下記のいずれかの場合のみ、開催を認める。
- 本学の箇所または本学教職員が主催するイベントで、屋内で実施する場合、実施会場の収容定員に対し4分の1以下とし、かつ食事を伴わないこと。すでに案内済みのものは予定通り2分の1定員で開催可能であるが、対面・オンラインのハイブリッド開催などによる定員減についても検討すること。
※学外の参加者(運営側としての参加は除く)がいる場合には、学外者にはオンラインでの参加を強く推奨。 - 本学を会場とする本学以外の団体等が主催するイベントで、屋内で実施する場合、実施会場の収容定員に対し2分の1以下とし、かつ食事を伴わないこと。
- イベント中の食事は原則禁止。ただし、運営上やむを得ず食事が必要な場合は、各自に配付される弁当等をできるだけ会話を避け、短時間で食べること。なお、飲料は可とする。また、片付けの際は感染予防を徹底すること。
- 上記制限は、本学の授業や研究活動の継続を最優先に考え、当面の間の適用とするが、感染状況に変化があった場合は適宜制限を変更する。
以 上
Restrictions for on-Campus Events After January 18, 2022
Dear Faculty, Staff, and Researchers,
In accordance with the implement of quasi-state emergency measures for the spread of the coronavirus called for by local governments around Japan, the University has made changes to its on-campus event restrictions. Effective January 18, 2022, stronger restrictions for events held on-campus, including those organized by the University or Waseda faculty/staff will be as listed below.
All students, faculty and staff are expected to strictly adhere to the following regulations, and these regulations will be in effect on all Waseda campuses, including campuses outside Tokyo.
The new rules for holding on-campus events:
- If an event can be held online, hold virtual events as much as possible.
- If an event is not suitable to an online format, on-campus events will be permitted only if adhering to one of the following cases and rules:
- Indoor, on-campus events organized by either the University or faculty/staff must not have participants exceeding quarter of the maximum venue capacity. Eating during the event will not be permitted. Although events that have already been announced could be held as scheduled, please consider those to be held as hybrid events (onsite and online) to decrease number of onsite participants.
Note: The University would strongly prefer for external participants (except participation as the side of hosts or organizers) to attend events by online means. - Indoor, on-campus events organized by external parties must not have participants exceeding half of the maximum venue capacity. Eating during the event will not be permitted.
- In principle, no eating or drinking will be allowed during an event. However, if having meals become necessary, avoid conversations during meals and finish eating as quickly as possible. Drinking will be allowed. When cleaning up afterward, take thorough measures to prevent infection.
The above regulations are laid out to prioritize the continuation of on-campus classes and research activities. Depending on situations regarding the state of society, the government’s response policy, and Covid-19 infection, changes to the rules mentioned above may be made as appropriate.