早稲田大学ビジネス・ファイナンス研究センター・産業経営研究所・WASEDA NEO 共催
第3回 WBS グローバルインサイト
“新興市場における市場参入・市場創造・競争戦略”のご案内
この度、早稲田大学ビジネス・ファイナンス研究センター、産業経営研究所およびWASEDA NEOは、シンガポール国立大学ビジネススクールのDr. Ishtiaq Pasha Mahmood先生をお呼びして“新興市場における市場参入・市場創造・競争戦略”をテーマとしてセミナーを開催いたします。
1.セッションテーマ
新興市場をどのように企業戦略に組み込むかは経営戦略の中核になってきました。対象となる市場自体の変化は日本とは様々な前提が違い、その変化の速度も様々です。本セミナーでは、ご自身も新興市場バングラデッシュ出身で様々なアジアの新興市場での現地調査を行い、同時に世界中のトップ企業へ戦略構築の講義を行ってきたDr. Ishtiaq Pasha Mahmood(シンガポール国立大学ビジネススクール)により、新興市場戦略のヒントを理論と実践の両面から多角的にお話いただきます。日本企業との接点も多いパシャ先生は、日本企業の事例も活用してセミナーを進められる予定です。
2.日時・場所
- 2018年6月21日(木)18:30~20:00 (18:00開場)
- 早稲田大学日本橋キャンパス(コレド日本橋5階)Blendipity Hall
https://wasedaneo.jp/waseda/asp-webapp/web/WAccess.do - 参加費無料
- 定員100名(定員超過の場合には、抽選)
- 言語:英語(同時通訳あり)
3.主催
早稲田大学ビジネス・ファイナンス研究センター
https://www.waseda.jp/fcom/wbf/
早稲田大学産業経営研究所
https://www.waseda.jp/sanken/
WASEDA NEO
https://wasedaneo.jp/waseda/asp-webapp/web/WTopPage.do
4.お申し込み
以下のフォームよりお申し込みください。
申込フォーム
5.対象
本件に関心のある全ての方。学内外を問いません。(参加費無料)
6.概要
- 18:30~18:35 主催者挨拶
- 18:35~19:35 Dr. Ishtiaq Pasha Mahmood講演
- 19:35~20:00 Q&A
総合司会:早稲田大学経営管理研究科 池上 重輔 教授
7.要旨
The future growth for many Japanese firms will increasingly rely on emerging economies. Winning in fast-growing emerging markets requires Japanese companies to tackle multiple challenges including poor infrastructures, weak rule of law, regulatory ambiguities etc. These “institutional voids” also imply that customers in developing economies have needs which are unique compared with their counterparts in developed countries. Unique needs, coupled with high customer price sensitivity, translate into a need for coming up with new business models that combine value innovations with innovation in the business delivery system.
8.登壇者
●講演者:Dr. Ishtiaq Pasha Mahmood
Ishtiaq Pasha Mahmood is an Associate Professor at the NUS Business School where he studies and works with multinational and indigenous companies on their emerging market strategies. He joined the NUS faculty in 1999, after obtaining an economics degree from Oberlin College (1992) and a Ph.D. from Harvard (1999), and an interim stint as a management consultant in Chicago. From 2012 to 2014, Pasha was a Professor at IMD Lausanne where he continues to teach in its flagship Orchestrating Winning Performance (OWP) program. He has also taught at the Hitotsubashi University in Tokyo, and is a member of the Asian Service Business Research Institute (ASBS) at Waseda University. In 2002, Pasha won the Haynes Prize from the Academy of International Business (AIB) for the most prominent scholar in international business (under 40). More recently in 2014, he has won the Aspen Faculty Pioneer Award; dubbed “the Oscars of the business school world” by The Financial Times, the award recognises educators who integrate social and environmental issues into their academic research, educational programmes and business ethics. Pasha sits on the faculty advisory boards of the Evian Group, and the recently created SONY Reverse Innovation Community. At NUS, he teaches at both undergraduate and graduate levels, and directs the popular “Business Strategies for Asia” program for senior executives.
●総合司会: 池上 重輔 教授
早稲田大学商学部卒業
一橋大学より博士号(経営学)を取得
ボストン・コンサルティング・グループ(BCG)、MARS JAPAN、ソフトバンクECホールディングス、ニッセイ・キャピタルを経て2016年より現職。国際ビジネス研究学会(JAIBS)国際委員会委員。2015年より東洋インキSCホールディングス社外監査役。英国ケンブリッジ大学ジャッジ経営大学院MBA、英国国立シェフィールド大学政治学部大学院修士課程国際関係学修士、英国国立ケント大学社会科学部 大学院修士課程国際関係学修士。専門は、経営戦略、グローバル経営、グローバル・リーダーシップ
<著書>
「日本のブルー・オーシャン戦略」 ファーストプレス(2008)
「シュエ―ショナル・ストラテジー」 中央経済社 (2016)
「カルロス・ゴーンの経営論 グローバル・リーダーシップ講座」日本経済新聞出版社(2017)共著 等
9.お問い合わせ
本件に関するお問い合わせ:
早稲田大学アカデミックソリューション
電話:03-5285-0265 メール: [email protected]