2022年2月15日から3月9日までの間、早稲田大学スーパーグローバル大学創成支援事業健康スポーツ科学拠点では、ドイツ体育大学ケルンから2021年度招聘教員としてお迎えしているProf. Uhrich Sebastianによるオンライン講義「Sport Sponsorship(全15回)」を行いました。
授業は、オンラインで教員と学生間が交流できるICTツールを用い、学生がリアルタイムに授業に参加しやすいように配慮され、インタラクティブにディスカッションできるよう工夫されていました。また、学習成果を確認するため、こまめに理解度確認クイズの実施や、 学生にオンラインプレゼンテーションの課題を課すなど、学習効果を確保できるように進められました。
コース概要は以の通り。(シラバスより抜粋)
The course provides a comprehensive theoretical and practical understanding of sport sponsorshipas a marketing communications tool. It covers a range of topics relating to sport sponsorshipand considers these topics in a detailed manner. Key topics include sponsorship theories, leveraging and activation, sponsorship fit, ambush marketing, challenges in sport sponsorship and sponsorship evaluation.