These are achievements of the Sanken Academic Forum. We will add the reports as needed.
Contents with an asterisk (*) are being prepared for publication.
From the 26th Forum, reports are available only on the website for donating members of “Sanken Tomonokai”.
If you are interested, please refer to “About Sanken Tomonkai Donating Members“.
Date | Theme and Report |
---|---|
No.29 2025.3.15 |
「経営学研究の軌跡と展望」 |
Report of No.29 Sanken Academic Forum | |
No.28 2023.12.2 | 「激動の世界 ― ケインズの理論・政策・行動が語るもの」 |
Report of No.28 Sanken Academic Forum | |
No.27 2019.7.27 |
「文化を科学する:進化論で社会を理解する」 ※ |
Report of No.27 Sanken Academic Forum | |
No.26 2018.7.27 |
「The Fourth Industrial Revolution and Financial Consumer’s Protection」 |
Report of No.26 Sanken Academic Forum | |
No.25 2017.5.13 |
「ブロックチェーンが切り拓く未来」 |
Report of No.25 Sanken Academic Forum | |
No.24 2016.5.28 |
「1990年代の主要な企業不祥事と財務諸表監査――教訓と今日的意味」 |
Report of No.24 Sanken Academic Forum | |
No.23 2015.6.16 |
「21世紀の中央銀行」 |
Report of No.23 Sanken Academic Forum | |
No.22 2014.6.27 |
「『環境の変化と保険会社の統合的リスクマネジメント(ERM)」 |
Report of No.22 Sanken Academic Forum | |
No.21 2013.6.25 |
「企業の「社会的責任」を考える」 |
Report of No.21 Sanken Academic Forum | |
No.20 2012.6.29 |
「年金の課題 -生産力人口減少と高齢化のもと、年金本来の機能を果たせるのか?-」 |
Report of No.20 Sanken Academic Forum | |
No.19 2011.6.14 |
「観光による復興への提言 -政策と事業マネジメントの面から-」 |
Report of No.19 Sanken Academic Forum | |
No.18 2010.6.15 |
「生命保険市場としてのアジア -今後の展望と課題-」 |
Report of No.18 Sanken Academic Forum | |
No.17 2009.7.11 |
「公開会社のコーポレート・ガバナンスの新たな展開」 |
Report of No.17 Sanken Academic Forum | |
No.16 2008.6.21 |
「日本の会計制度改革‐評価と展望‐」 |
Report of No.16 Sanken Academic Forum | |
No.15 2007.6.16 |
「ネットビジネスの近未来像と課題」 |
Report of No.15 Sanken Academic Forum | |
No.14 2006.6.17 |
「ビジネスのための経済学教育」 |
Report of No.14 Sanken Academic Forum | |
No.13 2005.7.2 |
「消費者行動とマーケティング」 |
Report of No.13 Sanken Academic Forum | |
No.12 2004.6.19 |
「人材を活かす経営戦略―経営戦略と人事マネジメント―」 |
Report of No.12 Sanken Academic Forum | |
No.11 2003.6.14 |
「会計基準の形成過程と規制が資本市場に及ぼす影響」 |
Report of No.11 Sanken Academic Forum |