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Waseda Organizational and Financial Economics Seminar: “Corporate Advertisements and the Investor Attention Effect: Evidence from Television Commercials” (June 4)

Waseda Organizational and Financial Economics Seminar:
“Corporate Advertisements and the Investor Attention Effect: Evidence from Television Commercials” (June 4)

講演者 / Speaker

AMAN, Hiroyuki (Professor, Kwansei Gakuin University)

日 時 / Date & Time

Monday, 4 June 2018, 13:00 – 14:30

会 場 / Venue

Rm. #1112 on the 11th floor, Building #11, Waseda University

主 旨 / Outline

“Corporate Advertisements and the Investor Attention Effect: Evidence from Television Commercials”

本研究では、投資家による企業情報への注意(attention)の増加が、株式売買回転率を高めるという投資家注意力仮説に関して、日本企業のテレビ広告データを用いて検証する。企業広告は、本来、通常の企業ニュースと異なり、情報の新規性が乏しいため、投資家注意力の効果をテストする題材として適している。主な分析結果として、第一に、異常に高い広告出稿頻度の場合、当該企業の売買回転率は増加する傾向にあり、注意力仮説と一致する。第二に、視聴率データを使った直接的な検証では、部分的に仮説は支持されている。第三に、テレビ広告の繰り返し放送という特性を反映して、放送回数の増加と共に、投資家注意力の効果は減衰する傾向がある。

プログラム / Schedule

13:00~13:05 Opening Remarks (MIYAJIMA, Hideaki (Director, WIAS / Professor, Waseda University))
13:05~14:05 Presentation
14:05~14:25 Question-and-answer session
14:25~14:30 Concluding Remarks(MIYAJIMA, Hideaki )

対 象 / Prospected Audience

Faculty and staff members of a university, grad students, undergraduates, the general public

主 催 / Organizer

Research Institute of Business Administration,Waseda University
Waseda Institute for Advanced Study,Waseda University

申込み / Registration

Free of charge. Please come to the event venue directly.

Dates
  • 0604

    MON
    2018

Place

Rm. #1112 on the 11th floor, Building #11, Waseda University

Tags
Posted

Thu, 24 May 2018

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