Waseda Institute for Advanced Study (WIAS)早稲田大学 高等研究所

その他

FRYER, Luke K.

名前

FRYER, Luke K.

所属機関・職

Associate Professor, University of Hong Kong

取得学位

Ph.D.

略歴

Associate Professor (Head of Programmes), University of Hong Kong

研究テーマ

Educational Psychology; Motivation; Educational Technology

研究項目

Interest; Chatbots; Amotivation; Learning strategies

主な研究業績
  • Fryer, L. K., & Bovee, H. N. (in press). Staying motivated to e-learn in a blended course: What are the risks and what can we do to help. Computers and Education.
    doi: Pending
  • Fryer, L. K. &  Ginns, P. (online). A reciprocal test of perceptions of teaching quality and approaches to learning: A longitudinal examination of teaching-learning connections. Educational Psychology.
    doi: 10.1080/01443410.2017.1403568 .
  • Fryer, L. K., & Ainley, M. (online). Supporting interest in a study domain: A longitudinal test of the interplay between interest, utility-value, and competence beliefs. Learning and Instruction.
    doi: 10.1016/j.learninstruc.2017.11.002
  • Fryer, L. K., Ginns, P., Howarth, M., Anderson, C. J., Ozono, S. (online). Modelling students’ individual differences in attendance: Why do students skip class? Educational Psychology.
    doi: 10.1080/01443410.2017.1403567
  • Fryer, L. K. & Oga-baldwin, W. (2017). One more reason to learn a new language: Testing academic self-efficacy transfer during first year at junior high school. Frontline Learning Research. 5(4), 61.
    doi: 10.14786/flr.v5i4.301
所属学会

受賞歴

趣味 関心

Daito-ryu Aiki Jujutsu

HP(URL)

https://www.researchgate.net/profile/Luke_Fryer

Related Articles 関連記事

LAN, Pei-Chia
GROSSMANN, Martin 
Page Top
WASEDA University

早稲田大学オフィシャルサイト(https://www.waseda.jp/inst/wias/)は、以下のWebブラウザでご覧いただくことを推奨いたします。

推奨環境以外でのご利用や、推奨環境であっても設定によっては、ご利用できない場合や正しく表示されない場合がございます。より快適にご利用いただくため、お使いのブラウザを最新版に更新してご覧ください。

このままご覧いただく方は、「このまま進む」ボタンをクリックし、次ページに進んでください。

このまま進む

対応ブラウザについて

閉じる